از جمله رنگ های سازگار با رزین، رنگ های جوهری می باشند

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 75
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 85
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 129
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 9
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 13
    آي پي امروز آي پي امروز : 28
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 43
    بازدید هفته بازدید هفته : 85
    بازدید ماه بازدید ماه : 9739
    بازدید سال بازدید سال : 51182
    بازدید کلی بازدید کلی : 269348

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.119.104.238
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تیتر ناب و آدرس titrnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

از جمله رنگ های سازگار با رزین، رنگ های جوهری می باشند

 

از جمله رنگ های سازگار با رزین، رنگ های جوهری می باشند که خود شامل دو گروه اصلی رنگ های جوهری الکلی و رنگ های میکروبی هستند. رزین پس از مخلوط شدن با  این رنگ ها، حالت شفاف ( شیشه ای یا ترنسپرنت ) خود را حفظ می نماید.

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید 

رنگ های میکروبی: رنگ های میکروبی داخل رزین حل نمی شوند. با استفاده از تکنیک میکروبی، می توان طرح و بافت متفاوتی شبیه مرجانهای کف اقیانوس یا موجودات تک سلولی زیر میکروسکوپ در محصولات هنری خود ایجاد نمود. در واقع رنگ های میکروبی این امکان را برای شما هنرمند عزیز فراهم می نماید که بافت میکروب مانندی به سطح رزینی خود ببخشید و جذابیت اثر هنریتان را دو چندان نمایید.

 

رنگ های جوهری الکلی: این دسته از رنگ های جوهری،  حلال الکل می باشند و به همین خاطر، به خوبی با رزین ترکیب می شوند. یک نکته جالب توجه در رابطه با رنگ های جوهری الکلی وجود دارد و اینست که شما دوستان هنرمند می توانید قبل از استفاده از رزین طرح دلخواهتان را با رنگ جوهری الکلی ترسیم و پس از خشک شدن رنگ، مخلوط رزین و هاردنر را به آن بیفزایید.

 

2): رنگ های خمیری

 

زمانی که به شما گفته می شود هاردنر و رزین اپوکسی را 1 به 2 بزن, یعنی اپوکسی که جزء اول کار می باشد باید 2 واحد وزنی و هاردنر که جزء دوم کار می باشد باید 1 واحد وزنی در ترکیب استفاده شود. عدد بزرگ تر مربوط به اپوکسی بوده و عدد کوچک تر مربوط به هاردنر است. در صورت شنیدن نسبت 1 به 1 می بایست هر دو را به صورت یکسان ترکیب کنید.

 

معنای واحد وزنی در رزین اپوکسی

 

  واحد وزنی بیانگر پیمانه دقیق می باشد که به کمک آن می توانید ترکیب درستی از اپوکسی و هاردنر را برداشته و با هم ترکیب کنید ، در این حالت مشکلات به حداقل خود می رسد. اشخاصی که اپوکسی کار می کنند باید این نکته را درنظر داشته باشند تا ترکیب آن ها خراب نشود.شیوه کار بدین صورت می باشد که شما معیار وزن را درنظر گرفته و نیاز به ترازو دارید ، ترازو بهتر است که دیجیتالی باشد ، چرا که حساسیت گرمی بسیار مهم است ، بهتر است  از نوع دو صفر تهیه کنید. به صورت مثال شما می خواهید 600 گرم مخلوط اپوکسی و هاردنر داشته باشید و نسبت اختلاطت آنها 1 به 2 می باشد. همانطور که اشاره شد وزن اپوکسی دو برابر وزن هاردنر است چرا که عدد بزرگ تر 2 می باشد.

 

  استفاده از فرمول ساده:

 

شما ابتدا یک کسر ساده تشکیل داده و صورت کسر را 600 قرار می دهید ( یعنی وزن نهایی کار 600  می باشد). برای مخرج کسر نسبت 1 به 2 را با هم جمع کرده و می نویسید. جواب کسر به دست آمده مقدار هاردنری مورد نظر شما می باشد که به آن نیاز دارید:     نتیجه به دست آمده عدد 200 را نشان می دهد که شما به هاردنر نیاز دارید و مابقی را که مقدار آن 400 می باشد باید از اپوکسی استفاده کنید تا 600 گرم مخلوط 1 به 2 داشته باشید.

 

برای این مثال به شکل زیر جایگزین می کنیم

 

نتیجه به دست آمده عدد 200 را نشان می دهد که شما به هاردنر نیاز دارید و مابقی را که مقدار آن 400 می باشد باید از اپوکسی استفاده کنید تا 600 گرم مخلوط 1 به 2 داشته باشید.

 

  اگر نسبت 1 به 8 باشد چه باید کرد؟

 

باز هم شما می توانید از فرمول فوق برای حل مسائل استفاده کنید ، پس اصلا دشوار نیست!

 

محاسبه حالت 1 به 8  

 

اگر نسبت داده شده را رعایت نکنید چه مشکلاتی پیش می آید؟ مخلوط به درستی خشک نمی شود – قدرت چسبندگی رزین کم می شود – روی سطح رزین سفیدک می زند – ترکیب به دست آمده شل می شود – پول و زمان شما هدر می رود. ما به شما توصیه می کنیم قبل از کار با اپوکسی محاسبات ساده را انجام دهید تا در مصرف رزین و هزینه های خود صرفه جویی کنید. شما در هر زمینه ای مانند کفپوش اپوکسی ، کارهای تزئینی با اپوکسی ، اپوکسی چوب و ... می توانید این کار را انجام دهید.  

 




تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 13 اسفند 1399 ساعت: 13:34
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: